2021. április 7., szerda

 

2021. április 8. Csütörtök

Matematika:

1. és 4. tanuló

https://wordwall.net/hu/resource/13527785/sz%c3%adnek-%c3%a9s-alakzatok  

https://wordwall.net/hu/resource/13528806/p%c3%b3tl%c3%a1s

 

 

2. – 3. és 5. tanuló

           








https://wordwall.net/hu/resource/13529748/mennyit-l%c3%a1tsz-k%c3%a9pen

 

 

6. tanuló

https://wordwall.net/hu/resource/13527785/sz%c3%adnek-%c3%a9s-alakzatok   

https://wordwall.net/hu/resource/13528806/p%c3%b3tl%c3%a1s

 

Magyar nyelv és irodalom:

6. tanuló

https://www.youtube.com/watch?v=XjrxY-lSea0

Zelk Zoltán : Mese a legokosabb nyúlról

Egyszer volt, hol nem volt,
túl a hegyen, túl a réten,
egy kis erdő közepében,
az erdőben egy tisztáson,
fűszálakból vetett ágyon,
ott, ahol sosem járt ember,
s egy farkas a polgármester,
ahol ezer róka túr,
ott lakott egy kicsi nyúl.

A kis nyúlnak háza nem volt,
szeme kettő, orra egy volt,
hosszú füle, kurta farka,
semmi furcsa nem volt rajta.

Egyszer volt, hol nem volt,
egyszerű kis nyuszi volt.
Szarvas és jóbarátja,
minden madár jó pajtása,
így éldegélt békességben,
a kis erdő közepében.

Így éldegélt, amíg egyszer
meg nem halt a polgármester,
a bölcs farkas, s eltemették,
megsiratták, mert szerették.

Az állatok összegyűltek,
egy tisztásra települtek,
éjjel-nappal tanakodtak,
polgármester választottak.

Róka mondta: Róka legyen!
Szarvas mondta: Szarvas legyen!
Őz kiáltott: Őzön a sor!

Teli faág, teli bokor,
madár ült minden ághegyen,
s kiáltozták: Madár legyen!

Addig-addig tanakodtak,
a végén majd hajba kaptak,
míg egy nyúl szólt: Most az egyszer
nyúl legyen a polgármester!
Erre elkezdtek kacagni.
Nem tud az mást, csak szaladni,
az árnyék is megkergeti,
úgy megijed, hideg leli,
ha ág zörren, rögtön szalad,
vagy meglapul a fű alatt.

Most legyen okos az ember,
ki lesz itt a polgármester?
Szól a bagoly az ághegyen:
Az a fontos, hogy okos legyen!
Akár bátor, akár gyáva,
ész legyen a kobakjában.

Mind így szóltak: Okos beszéd!
Próbáljuk ki, ki-ki eszét...
Igen ám, de hogy próbáljuk?
Máris szólt a bagoly rájuk:
Aki becsapja a rókát,
az kiállotta a próbát!

Rajta szarvas! Rajta, őzek!
Lássuk, ki lesz a legbölcsebb!
Ki tud győzni az észtornán?
Ki tud kifogni a rókán?

Előbb az őz került sorra.
Ide figyelj, ravasz róka!
Felhők közt lakik az égen,
sohasem járt erdőn, réten,
mégis ő növeszt fűszálat,
zöldbe borít bokrot, ágat...

Nevet csak ezen a róka.
Ez aztán a nehéz próba!
Joban tudom, mint te magad,
mi volna más, ha nem a nap!

Most a szarvas került sorra.
Én aztán megfoglak, róka!
Nincsen lába, mégis szalad,
de mégis egy helyben marad...

Megint csak így szólt a róka:
Ez aztán a nehéáz próba!
Jobban tudom, mint te magad,
mi volna más: folyó, patak!

Most a kis nyúl került sorra.
Erre felelj, ha tudsz, róka:
ha megfelelsz, most az egyszer
te leszel a polgármester!
Nincsen szárnya, mégis repül,
fákon, bokrokon hegedül,
ha nem repül, nincsen sehol,
de mégiscsak van valahol,
nincsen szárnya, nincsen lába,
mégis a világot járja...

Töri is fejét a róka,
ennek a fele se móka,
hiába, no, nincs felelet,
mondd meg, nyuszi, hogy mi lehet!

Szól a nyuszi: Figyelj, róka!
Hogy mi lehet? Mi más volna?
Ismeri a nyár s a tél,
mi lehetne más: a szél!

Kis nyúl főzte le a rókát,
ő állotta ki a próbát,
az erdőben akkor egyszer,
nyuszi lett a polgármester.

Egyszer volt, hol nem volt,
egyszerű kis nyuszi volt.
hosszú füle, kurta farka,
semmi furcsa nem volt rajta.

 

 Írja le a kiemelt részben szereplő állatok nevét.

 

Kommunikáció

1- 2- 3- 4- 5 tanuló

Készítse elő az elutasító kártyát (Nem kérem!) a kommunikációs füzetbe. Teremtsen olyan helyzeteket, amikor a gyermeknek el kell utasítania valamit. PL. olyan ételt – italt kínáljon neki, amit nem szeret, olyan zenét, mesét, játékot kínáljon fel, amiről biztosan tudja, hogy gyermeke nem szereti.  5 szituáció legyen

Videó felvételt szeretnék kérni a feladatról!

 

Testnevelés:

1.– 2. – 3. – 4. – 5. - 6. tanulók

Az első 5 perc gyakorlatai

https://www.youtube.com/watch?v=Vc5qdzxAeE0

Videó felvételt szeretnék kérni a feladatról!

Jó munkát kívánok!

04.07. Informatika

 

Sziasztok!

A mai napon egy wordwallos feladatot hoztam nektek. Ebben a feladatban a gépelést, betűk megkeresését gyakorolhatjátok. Ha rákattintatok egy négyzetre, megjelenik, hogy melyik szót kell oda átmásolni.

https://wordwall.net/hu/resource/13934811/m%c3%a1sold-%c3%a1t-szavakat-sz%c3%a1m%c3%adt%c3%b3g%c3%a9p-r%c3%a9szei

Valamint szórakozásképp, hoztam egy online puzzlet is.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=15b948ca00cc

Jó munkát kívánok nektek!

04.07. Informatika

 

Sziasztok!

A mai napon egy wordwallos feladatot hoztam nektek. Ebben a feladatban a gépelést, betűk megkeresését gyakorolhatjátok. Ha rákattintatok egy négyzetre, megjelenik, hogy melyik szót kell oda átmásolni.

https://wordwall.net/hu/resource/13934811/m%c3%a1sold-%c3%a1t-szavakat-sz%c3%a1m%c3%adt%c3%b3g%c3%a9p-r%c3%a9szei

Valamint szórakozásképp, hoztam egy online puzzlet is.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=28726740d163

Jó munkát kívánok nektek!

04.07. Életvitel és technika

 

Sziasztok!

Életvitelből már nagyon sok mindent gyakoroltunk a házimunkák közül, azonban ahogy említettem már, az ide évben igyekszünk nagyon gyakorlatiasak lenni, így a mai nappal ismét vissza térünk a konyhai feladatokhoz, és szeretném, ha a kenést gyakorolnátok. Lebontottam a szendvicskészítést apró elemekre, ezeket fogjuk most gyakorolni és a végén, igyekszünk majd önállóan elkészíteni egy szendvicset. A szendvicskészítés alapja, hogy meg kell kenni a kenyeret valamivel. Szeretném, ha a mai napon ezt gyakorolnátok.

Valamint az evőeszközök és a konyhai eszközök gyakorlására, hoztam lét online feladatot:

https://wordwall.net/hu/resource/13641294/ev%c5%91eszk%c3%b6z%c3%b6k-m%c3%a1solata

https://wordwall.net/hu/resource/13641362/ev%c5%91eszk%c3%b6z%c3%b6k-bet%c5%b1z%c3%a9se

Jó munkát kívánok!

Gyógytestnevelés 2021.04.07.

 Szia!

Ma egy pár perces átmozgató tornát hoztam neked.Végezd el a videón szereplő gyakorlatokat. Remélem jól esik😀

Ági néni


Ének-zene (2021. 04. 07., SZERDA)

Kedves Gyerekek és Szülők!

Kérem a szülőket a következőket készítsék elő a feladathoz:

Otthon négy pár egyforma tárolóeszközt gyűjtsetek össze! Otthon gyűjtsetek össze apró tárgyakat (pl. gomb, bab, rizs, gémkapocs, stb.), amiket beletudtok tenni  lezárható pl. üvegbe, dobozba akár kindertojásba. 

A mai órára a  következőket kérem:

- A tanuló fogja meg az apró tárgyat és tegye bele a tárolóeszközbe, zárja le. (A szülő utasítsa a gyermeket, hogy melyik apró tárgyat fogja meg.) A gyerek szólaltassa meg az egyik kezével, majd a másik kezével is a hangszert.

- Amikor készen van a négy párral, azokat tegye le maga elé 2x4 sorba, mint ha memóriázna. A gyermek szólaltasson meg egy "hangszert" és próbálja megkeresni a párját. 

Az elkészült "hangszereket" a következő órán is használni fogjuk!

A feladatról fényképet és videórészletet kérek!

Jó munkát kívánok! :)

Ének-zene (2021. 04. 07., SZERDA)

Kedves Tanuló és Szülők!

1. Feladat

Ismétlésként énekeld a nyuszis dalunkat!

https://www.youtube.com/watch?v=D0RAnPtbktU&t=5s&ab_channel=Moln%C3%A1rOrsi-Gyerekdalok

2. Feladat 

Kérem a szülőket a következőket készítsék elő a feladathoz:

Otthon négy pár egyforma tárolóeszközt gyűjtsetek össze! Otthon gyűjtsetek össze apró tárgyakat (pl. gomb, bab, rizs, gémkapocs, stb.), amiket beletudtok tenni  lezárható pl. üvegbe, dobozba akár kindertojásba. 

A mai órára a  következőket kérem:

- A tanuló fogja meg az apró tárgyat és tegye bele a tárolóeszközbe, zárja le. (A szülő utasítsa a gyermeket, hogy melyik apró tárgyat fogja meg.) A gyerek szólaltassa meg az egyik kezével, majd a másik kezével is a hangszert.

- Amikor készen van a négy párral, azokat tegye le maga elé 2x4 sorba, mint ha memóriázna. A gyermek szólaltasson meg egy "hangszert" és próbálja megkeresni a párját. Próbálja kitalálni, hogy mi van benne, nevezzet meg.

Az elkészült "hangszereket" a következő órán is használni fogjuk!

A feladatról fényképet és videórészletet kérek!

Jó munkát kívánok! :)