2020.
november 25. szerda
Természetismeret:
- Ismerkedés a hőmérővel. Mutasson egy hőmérőt a
gyermeknek, mutassa meg a számokat s középen a benne lévő folyadékot. Először
tegyék meleg vízbe, s figyeljék a hőmérőn a változást. Használják az alábbi
kifejezéseket: melegítjük, melegszik, magasabb hőmérséklet, meleg.
- Ezt követően tegyék hideg vízbe a hőmérőt, s
figyeljék rajta a változást. Használják a következő kifejezéseket: hűtés, hűl,
alacsonyabb hőmérséklet, hideg. Mindkét esetben fogja is meg a gyermek, hogy
megtapasztalja a meleg és hideg érzetet.
Kísérlet eszközei:
víz, edény, fedő, hőforrás (hajszárító, tűzhely ..stb)
A kísérletet ugyanúgy végezze, mint az elmúlt alkalommal,
de most már használja az olvadás, párolgás, lecsapódás, fagyás kifejezéseket és
a folyamat megfigyelése során tegye is elé a fenti ábrákat is. ( A lecsapódást
mutassa be úgy, hogy a gőzölgő víz felé tartson egy fedőt, s mutassa meg a
gyermeknek a lecsapódott vizet, vagy a lecsapódott vizet az ablakon).
- A feladat
során még használhatja a fentebb látott képi segítséget.
https://wordwall.net/hu/resource/7310565/nevezd-meg-folyamatot
.Videó
felvételt szeretnék kérni a feladatokról!
Matematika:
- https://wordwall.net/hu/resource/2370448/matek/sz%c3%adnsorozat
- https://wordwall.net/hu/resource/1430470/matek/tedd-megfelel%c5%91-sorba-sz%c3%a1mokat
Videó
felvételt szeretnék kérni a feladatokról!
Írás:
- Írja le a halmazállapot változást
jelző szavakat: olvadás, fagyás, lecsapódás, párolgás
- Írjon egy - egy sort a j és ly betűkből!
Fotót
szeretnék kérni a feladatról!
Testnevelés:
(Kh:kiindulási helyzet, a számok pedig a gyakorlat rajzképét jelölik)
- Emelje a karokat oldalsó középtartásba!
- Hajlítsa a csuklóit felfelé! 1!
- Nyújtsa vissza! 2!
- Hajlítsa lefelé! 3!
- Vissza! 4!
- Lendítse a jobb karját bal oldalsó középtartásba! 5!
- Lendítse a karját magastartásba! 6!
- Engedje le oldalsó középtartásba! 7!
- Lendítse a bal kart oldalsó középtartásba! 8!
Videó felvételt szeretnék kérni a feladatokról!
Eredményes
munkát kívánok!