2020. április 27., hétfő

2020. 04. 27.

2020. 04. 28. Kedd


 1. tanuló

- A következő feladatokat 5 párnával (vagy bábzsák is jó) végezzék el. Először mutassa be a feladatot, majd végig maradjon a gyermek mellett!
- Ugorjon át a párnákon páros lábbal, majd próbálja egy lábon is! (párnák sorban helyezkednek el, egymástól fél méterre kb.)
 - Lépegessen a párnákon oda-vissza cipő nélkül! (mezítláb még jobb lenne)
 - Tegye a fejére az egyik, kisebb párnát, s sétáljon körbe vele a szobában! Guggoljon le! Ha ügyes, a fején marad a párna!
 - Labdázzanak a párnákkal, párnacsata!
Videót szeretnék kérni a feladatról.

Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Írás:

Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Keverje össze az eddig megismert szóképeket (anya, apa, saját név, kutya, cica, eszik, iszik, alszik, játszik, öltözik, fürdik ), majd tegye ki mindet a gyermek elé. Mondjon egy mondatot, s tegye ki a gyermek a szóképeket a mondatnak megfelelően. Miután kitette, mondják végig a mondatot s mutassanak közben rá a megfelelő szóképre. Tegyék vissza a szókártyákat, majd mondja a következő mondatot.
 Anya eszik.  A kutya iszik. Saját név alszik. A cica játszik. Apa öltözik.  Anya fürdik.
Videót szeretnék kérni a feladatról.


- Bármilyen – az alábbiak közül otthon megtalálható: kirakó, logikai, memória - fejlesztő játékkal való tevékenykedés.

Fotót szeretnék kérni a feladatról.


2. tanuló

- A következő feladatokat 5 párnával (vagy bábzsák is jó) végezzék el. Először mutassa be a feladatot, majd végig maradjon a gyermek mellett!
- Ugorjon át a párnákon páros lábbal, majd próbálja egy lábon is! (párnák sorban helyezkednek el, egymástól fél méterre kb.)
 - Lépegessen a párnákon oda-vissza cipő nélkül! (mezítláb még jobb lenne)
 - Tegye a fejére az egyik, kisebb párnát, s sétáljon körbe vele a szobában! Guggoljon le! Ha ügyes, a fején marad a párna!
 - Labdázzanak a párnákkal, párnacsata!

Videót szeretnék kérni a feladatról.

- Keverje össze az eddig megismert szóképeket (anya, apa, saját név, kutya, cica, eszik, iszik, alszik, játszik, öltözik, fürdik ), majd tegye ki mindet a gyermek elé. Mondjon egy mondatot, s tegye ki a gyermek a szóképeket a mondatnak megfelelően. Miután kitette, mondják végig a mondatot s mutassanak közben rá a megfelelő szóképre. Tegyék vissza a szókártyákat, majd mondja a következő mondatot.
 Anya eszik.  A kutya iszik. Saját név alszik. A cica játszik. Apa öltözik.  Anya fürdik.

Videót szeretnék kérni a feladatról.

- Bármilyen – az alábbiak közül otthon megtalálható: kirakó, logikai, memória - fejlesztő játékkal való tevékenykedés.
Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Figyelem, melyik hiányzik a sorból?
  
- Írás:


Fotót szeretnék kérni a feladatról.


3. tanuló

- Bármilyen – az alábbiak közül otthon megtalálható: kirakó, logikai, memória - fejlesztő játékkal való tevékenykedés.
Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Írás:


Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Üljön a földre szemben a gyermekkel, emeljék fel a lábaikat és a talpukat érintsék egymáshoz. Páros biciklizés 1 percig.
Üljön a gyermek egy székre vagy az ágyra úgy, hogy a lába leérjen a földre. Hátul támaszkodjon a kezével. Emelje fel az egyik lábát s próbáljon belerúgni a segítő által odatartott labdába. Mindkét lábbal végezzük el a feladatot 5x-5x.

Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Keverje össze az eddig megismert szóképek közül az alábbiakat.  (anya, apa, saját név, eszik, iszik, alszik), majd tegye ki mindet a gyermek elé. Mondjon egy mondatot, s tegye ki a gyermek a szóképeket a mondatnak megfelelően. Miután kitette, mondják végig a mondatot s mutassanak közben rá a megfelelő szóképre. Tegyék vissza a szókártyákat, majd mondja a következő mondatot.
 Anya eszik.  Saját név iszik. Saját név alszik. Apa eszik. Apa alszik.  Anya iszik.
Videót szeretnék kérni a feladatról.


Fotót szeretnék kérni a feladatról.

4. tanuló

- Karikázza be az első szóval megegyező szavakat:

játszik  ----- alszik      játszik       eszik      játszik    iszik
eszik     ------ iszik     játszik      eszik     öltözik       eszik
játszik  ------  játszik     iszik      fürdik     játszik     fürdik
öltözik  ------ iszik     eszik      fürdik       öltözik     öltözik
iszik     ------   eszik      iszik        iszik       öltözik     iszik
fürdik  ------  öltözik     fürdik     iszik      fürdik    eszik
alszik   ------- alszik      iszik     játszik      alszik     iszik
kutya   -------  kutya     cica     kutya     anya     kutya
apa      -------    anya      cica     anya      anya      apa
anya    -------    apa         anya      apa      anya      anya
cica      -------     cica      cica      kutya      anya     cica
saját név -----    apa       saját  név      anya    saját név
Fotót szeretnék kérni a feladatról

- Négykézláb másszon fel a lépcsőn, lefelé pedig hátrafelé menetben.  3x . Legyen ott mellette feltétlenül!
Üljön a földre szemben a gyermekkel, emeljék fel a lábaikat és a talpukat érintsék egymáshoz. Páros biciklizés 1 percig.
Üljön a gyermek egy székre vagy az ágyra úgy, hogy a lába leérjen a földre. Hátul támaszkodjon a kezével. Emelje fel az egyik lábát s próbáljon belerúgni a segítő által odatartott labdába. Mindkét lábbal végezzük el a feladatot 5x-5x.

Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Asztali számítógépen gép ki-és bekapcsolásának gyakorlása.  Sima borítékba vagy bugyiba papírlapok, képeslapok behelyezése önállóan. min 10 db.

Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Új szóképek: kisfiú-kislány
A tanult módon tegye a gyermek elé a képet szóképével együtt, s nevezze meg őket.  Mutassa meg a gyermek a megnevezett képeket, majd kérje vissza a szóképeket.
          

 

- Csoportosítás: fiú-lány: https://wordwall.net/hu/resource/1716468/l%c3%a1ny-vagy-fi%c3%ba


5. tanuló

- A következő feladatokat 5 párnával (vagy bábzsák is jó) végezzék el. Először mutassa be a feladatot, majd végig maradjon a gyermek mellett!
- Ugorjon át a párnákon páros lábbal, majd próbálja egy lábon is! (párnák sorban helyezkednek el, egymástól fél méterre kb.)
 - Lépegessen a párnákon oda-vissza cipő nélkül! (mezítláb még jobb lenne)
 - Tegye a fejére az egyik, kisebb párnát, s sétáljon körbe vele a szobában! Guggoljon le! Ha ügyes, a fején marad a párna!
 - Labdázzanak a párnákkal, párnacsata!

Videót szeretnék kérni a feladatokról!

- Fűzzön gyöngyöt az alábbi színsorrend szerint. Tegyen néhány gyöngyöt egy tálba. Mutassa meg mi a feladat, aztán hagyja , hogy a gyermek Önállóan végezze el a feladatot! Amikor kész a fűzés, csak akkor javítjuk a hibákat.


Videót szeretnék kérni a feladatról.

- Rámutatás és választás gyakorlása:  Tegyen a gyermek elé 3 különböző ételt (valamelyik étkezésnél), ami közül biztosan tudja, hogy egyet nagyon szeret. Nevezze meg őket, majd kérje meg a gyermeket, hogy mutassa meg, melyiket szeretné. Az elvételt ne fogadja el. Csak, ha rámutat a kívánt ételre. A nap folyamán 3 ilyen jellegű  szituációt hozzon létre, s kérje a rámutatást.

Videót szeretnék kérni a feladatról.

- Fesse be a gyermek ujját temperával, vízfestékkel vagy ujjfestékkel és rajzoljanak a mutató ujjával köröket, vonalakat a papírra.
Fotót szeretnék kérni a feladatról.


6. tanuló

- A következő feladatokat 5 párnával (vagy bábzsák is jó) végezzék el. Először mutassa be a feladatot, majd végig maradjon a gyermek mellett!
- Ugorjon át a párnákon páros lábbal, majd próbálja egy lábon is! (párnák sorban helyezkednek el, egymástól fél méterre kb.)
 - Lépegessen a párnákon oda-vissza cipő nélkül! (mezítláb még jobb lenne)
 - Tegye a fejére az egyik, kisebb párnát, s sétáljon körbe vele a szobában! Guggoljon le! Ha ügyes, a fején marad a párna!
 - Labdázzanak a párnákkal, párnacsata!

Videót szeretnék kérni a feladatokról!

Fotót szeretnék kérni a feladatról.

Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- A mese elolvasása után válaszoljon a kérdésekre. A feladat a linken megtalálható: https://learningapps.org/display?v=p3tf9wm0c20

A méhecske és a gólya
Egy napon a méhecske beleesett a patakba és majdnem megfulladt. A parton ült egy galamb és a segítségére sietett. Egy falevélből csónakocskát hajtogatott és a méhecskéhez beengedte a vízbe. A méhecske, ha nehezen is, de belemászott a csónakba és kievickélt a partra. A parton megszárította a szárnyait és elszállt. A szabadítójáról persze nem feledkezett meg.
Eltelt néhány nap és a méhecske észrevette, hogy egy vadász a puskáját emeli valamilyen állatra. Ijedten vette észre, hogy segítőjére, a galambra céloz az ember.  Nem gondolkodott sokáig.  Hirtelen odaszállt a vadász kezéhez és megcsípte az ujját, amitől persze a vadász leejtette a puskáját.  Gondolhatjátok, hogy a méhecske milyen boldog volt; most ő mentette meg azt az állatot, aki korábban az ő segítségére szaladt.
- Milyen állatok szerepelnek a mesében? (méhecske, galamb)
- Hová esett a méhecske? (patakba)
- Ki mentette meg a méhecskét? (galamb)
- Mit hajtogatott a galamb? (papírcsónakot)
- Ki lőtt volna a galambra?
- Mit csinált a méhecske a vadásszal?

Videót szeretnék kérni a feladatokról!

Mindenkinek kitartó munkát kívánok!