2020. 04. 28. Kedd
1. tanuló
- A következő feladatokat 5 párnával (vagy bábzsák is
jó) végezzék el. Először mutassa be a feladatot, majd végig maradjon a gyermek
mellett!
- Ugorjon át a párnákon
páros lábbal, majd próbálja egy lábon is! (párnák sorban helyezkednek el,
egymástól fél méterre kb.)
- Lépegessen a párnákon oda-vissza cipő nélkül!
(mezítláb még jobb lenne)
- Tegye a fejére az egyik, kisebb párnát, s sétáljon
körbe vele a szobában! Guggoljon le! Ha ügyes, a fején marad a párna!
- Labdázzanak a párnákkal, párnacsata!
Videót
szeretnék kérni a feladatról.
- Figyelem, melyik hiányzik a sorból? https://wordwall.net/hu/resource/1737242/mi-hi%c3%a1nyzik-sorb%c3%b3l-p%c3%a1ros%c3%adt%c3%b3
Fotót
szeretnék kérni a feladatról.
- Írás:
Fotót
szeretnék kérni a feladatról.
-
Keverje
össze az eddig megismert szóképeket (anya, apa, saját név, kutya, cica, eszik,
iszik, alszik, játszik, öltözik, fürdik ), majd tegye ki mindet a gyermek elé.
Mondjon egy mondatot, s tegye ki a gyermek a szóképeket a mondatnak
megfelelően. Miután kitette, mondják végig a mondatot s mutassanak közben rá a
megfelelő szóképre. Tegyék vissza a szókártyákat, majd mondja a következő
mondatot.
Anya eszik. A kutya iszik. Saját név alszik. A cica
játszik. Apa öltözik. Anya fürdik.
Videót
szeretnék kérni a feladatról.
- Bármilyen – az alábbiak közül otthon megtalálható: kirakó,
logikai, memória - fejlesztő játékkal való tevékenykedés.
Fotót
szeretnék kérni a feladatról.
2.
tanuló
- A következő feladatokat 5 párnával (vagy bábzsák is
jó) végezzék el. Először mutassa be a feladatot, majd végig maradjon a gyermek
mellett!
- Ugorjon át a párnákon
páros lábbal, majd próbálja egy lábon is! (párnák sorban helyezkednek el,
egymástól fél méterre kb.)
- Lépegessen a párnákon oda-vissza cipő nélkül!
(mezítláb még jobb lenne)
- Tegye a fejére az egyik, kisebb párnát, s sétáljon
körbe vele a szobában! Guggoljon le! Ha ügyes, a fején marad a párna!
- Labdázzanak a párnákkal, párnacsata!
Videót
szeretnék kérni a feladatról.
-
Keverje
össze az eddig megismert szóképeket (anya, apa, saját név, kutya, cica, eszik,
iszik, alszik, játszik, öltözik, fürdik ), majd tegye ki mindet a gyermek elé.
Mondjon egy mondatot, s tegye ki a gyermek a szóképeket a mondatnak
megfelelően. Miután kitette, mondják végig a mondatot s mutassanak közben rá a
megfelelő szóképre. Tegyék vissza a szókártyákat, majd mondja a következő
mondatot.
Anya eszik. A kutya iszik. Saját név alszik. A cica
játszik. Apa öltözik. Anya fürdik.
Videót
szeretnék kérni a feladatról.
- Bármilyen – az alábbiak közül otthon megtalálható: kirakó,
logikai, memória - fejlesztő játékkal való tevékenykedés.
Fotót
szeretnék kérni a feladatról.
- Figyelem, melyik hiányzik a sorból?
- Írás:
Fotót
szeretnék kérni a feladatról.
3.
tanuló
- Bármilyen – az alábbiak közül otthon megtalálható: kirakó,
logikai, memória - fejlesztő játékkal való tevékenykedés.
Fotót
szeretnék kérni a feladatról.
- Írás:
Fotót
szeretnék kérni a feladatról.
- Üljön a földre szemben a gyermekkel, emeljék fel a
lábaikat és a talpukat érintsék egymáshoz. Páros biciklizés 1 percig.
Üljön a gyermek egy székre vagy az ágyra úgy, hogy a
lába leérjen a földre. Hátul támaszkodjon a kezével. Emelje fel az egyik lábát
s próbáljon belerúgni a segítő által odatartott labdába. Mindkét lábbal
végezzük el a feladatot 5x-5x.
Fotót
szeretnék kérni a feladatról.
- Keverje össze az eddig megismert szóképek közül az
alábbiakat. (anya, apa, saját név, eszik,
iszik, alszik), majd tegye ki mindet a gyermek elé. Mondjon egy mondatot, s
tegye ki a gyermek a szóképeket a mondatnak megfelelően. Miután kitette,
mondják végig a mondatot s mutassanak közben rá a megfelelő szóképre. Tegyék
vissza a szókártyákat, majd mondja a következő mondatot.
Anya eszik. Saját név iszik. Saját név alszik. Apa eszik.
Apa alszik. Anya iszik.
Videót
szeretnék kérni a feladatról.
Fotót
szeretnék kérni a feladatról.
4.
tanuló
- Karikázza be az első szóval megegyező szavakat:
játszik ----- alszik játszik eszik játszik
iszik
eszik ------ iszik játszik eszik
öltözik eszik
játszik ------
játszik iszik fürdik
játszik fürdik
öltözik ------ iszik eszik
fürdik öltözik öltözik
iszik ------
eszik iszik iszik öltözik iszik
fürdik ------
öltözik fürdik iszik
fürdik eszik
alszik ------- alszik iszik
játszik alszik iszik
kutya -------
kutya cica kutya
anya kutya
apa -------
anya cica anya
anya apa
anya -------
apa anya apa
anya anya
cica ------- cica
cica kutya anya
cica
saját
név ----- apa saját
név anya saját név
Fotót
szeretnék kérni a feladatról
- Négykézláb másszon fel a lépcsőn, lefelé pedig
hátrafelé menetben. 3x . Legyen ott
mellette feltétlenül!
Üljön a földre szemben a gyermekkel, emeljék fel a
lábaikat és a talpukat érintsék egymáshoz. Páros biciklizés 1 percig.
Üljön a gyermek egy székre vagy az ágyra úgy, hogy a
lába leérjen a földre. Hátul támaszkodjon a kezével. Emelje fel az egyik lábát
s próbáljon belerúgni a segítő által odatartott labdába. Mindkét lábbal
végezzük el a feladatot 5x-5x.
Fotót
szeretnék kérni a feladatról.
-
Asztali
számítógépen gép ki-és bekapcsolásának gyakorlása. Sima borítékba vagy bugyiba papírlapok,
képeslapok behelyezése önállóan. min 10 db.
Fotót
szeretnék kérni a feladatról.
-
Új
szóképek: kisfiú-kislány
A tanult módon tegye a gyermek elé a képet szóképével
együtt, s nevezze meg őket. Mutassa meg a
gyermek a megnevezett képeket, majd kérje vissza a szóképeket.

- Csoportosítás: fiú-lány: https://wordwall.net/hu/resource/1716468/l%c3%a1ny-vagy-fi%c3%ba
5.
tanuló
- A következő feladatokat 5 párnával (vagy bábzsák is
jó) végezzék el. Először mutassa be a feladatot, majd végig maradjon a gyermek
mellett!
- Ugorjon át a párnákon
páros lábbal, majd próbálja egy lábon is! (párnák sorban helyezkednek el,
egymástól fél méterre kb.)
- Lépegessen a párnákon oda-vissza cipő nélkül!
(mezítláb még jobb lenne)
- Tegye a fejére az egyik, kisebb párnát, s sétáljon
körbe vele a szobában! Guggoljon le! Ha ügyes, a fején marad a párna!
- Labdázzanak a párnákkal, párnacsata!
Videót
szeretnék kérni a feladatokról!
-
Fűzzön
gyöngyöt az alábbi színsorrend szerint. Tegyen néhány gyöngyöt egy tálba. Mutassa
meg mi a feladat, aztán hagyja , hogy a gyermek Önállóan végezze el a feladatot! Amikor kész a fűzés, csak akkor
javítjuk a hibákat.
Videót
szeretnék kérni a feladatról.
- Rámutatás és választás gyakorlása: Tegyen a gyermek elé 3 különböző ételt
(valamelyik étkezésnél), ami közül biztosan tudja, hogy egyet nagyon szeret.
Nevezze meg őket, majd kérje meg a gyermeket, hogy mutassa meg, melyiket
szeretné. Az elvételt ne fogadja el. Csak, ha rámutat a kívánt ételre. A nap
folyamán 3 ilyen jellegű szituációt
hozzon létre, s kérje a rámutatást.
Videót
szeretnék kérni a feladatról.
- Fesse be a gyermek ujját temperával, vízfestékkel vagy
ujjfestékkel és rajzoljanak a mutató ujjával köröket, vonalakat a papírra.
Fotót
szeretnék kérni a feladatról.
6.
tanuló
- A következő feladatokat 5 párnával (vagy bábzsák is
jó) végezzék el. Először mutassa be a feladatot, majd végig maradjon a gyermek
mellett!
- Ugorjon át a párnákon
páros lábbal, majd próbálja egy lábon is! (párnák sorban helyezkednek el,
egymástól fél méterre kb.)
- Lépegessen a párnákon oda-vissza cipő nélkül!
(mezítláb még jobb lenne)
- Tegye a fejére az egyik, kisebb párnát, s sétáljon
körbe vele a szobában! Guggoljon le! Ha ügyes, a fején marad a párna!
- Labdázzanak a párnákkal, párnacsata!
Videót
szeretnék kérni a feladatokról!
Fotót
szeretnék kérni a feladatról.
Fotót
szeretnék kérni a feladatról.
- A mese elolvasása után válaszoljon a kérdésekre. A
feladat a linken megtalálható: https://learningapps.org/display?v=p3tf9wm0c20
A méhecske és a gólya
Egy
napon a méhecske beleesett a patakba és majdnem megfulladt. A parton ült egy
galamb és a segítségére sietett. Egy falevélből csónakocskát hajtogatott és a
méhecskéhez beengedte a vízbe. A méhecske, ha nehezen is, de belemászott a
csónakba és kievickélt a partra. A parton megszárította a szárnyait és elszállt.
A szabadítójáról persze nem feledkezett meg.
Eltelt néhány nap és a méhecske észrevette, hogy egy
vadász a puskáját emeli valamilyen állatra. Ijedten vette észre, hogy
segítőjére, a galambra céloz az ember.
Nem gondolkodott sokáig. Hirtelen
odaszállt a vadász kezéhez és megcsípte az ujját, amitől persze a vadász
leejtette a puskáját. Gondolhatjátok,
hogy a méhecske milyen boldog volt; most ő mentette meg azt az állatot, aki
korábban az ő segítségére szaladt.
- Milyen állatok
szerepelnek a mesében? (méhecske, galamb)
- Hová esett a méhecske?
(patakba)
- Ki mentette meg a
méhecskét? (galamb)
- Mit hajtogatott a
galamb? (papírcsónakot)
- Ki lőtt volna a
galambra?
- Mit csinált a méhecske
a vadásszal?
Videót
szeretnék kérni a feladatokról!
Mindenkinek
kitartó munkát kívánok!