2021. március 29., hétfő

 

Magyar nyelv és irodalom

 1. tanuló

Induljon a starttól az ó betű irányába. Húzzon egy számot 0-1-2 közül és lépjen annyit a mezőn. Írja le az adott betűt és hangoztassa. (1 tanuló írott kis betűvel, 2-3- tanuló nagy nyomtatottan)

 




https://wordwall.net/hu/resource/13462897/h%c3%basv%c3%a9ti-alak-h%c3%a1tt%c3%a9r 

4. tanuló

Olvasási gyakorlat, TK. 32. oldal

 

https://wordwall.net/hu/resource/13462897/h%c3%basv%c3%a9ti-alak-h%c3%a1tt%c3%a9r

2.-3.-5. tanuló

https://wordwall.net/hu/resource/13224314/sz%c3%adnek

Írja át a mintát.

 




 

 https://wordwall.net/hu/resource/13462897/h%c3%basv%c3%a9ti-alak-h%c3%a1tt%c3%a9r 

6. tanuló

Tanulja meg, memorizálja az első részt!

Csukás István: Sün Balázs

Erdőszélen, erdőszéli
tölgy tövében volt egy ház.
Abban lakott hét süntestvér:

Sün Aladár,
Sün Piroska,
Sün Adorján,
Sün Dorottya,
Sün Demeter,
Sün Tihamér
s a legkisebb:
Sün Balázs.

Hogyha jól bevacsoráztak
Szűk lett nékik az a ház,
S előfordult ilyenkor,
Hogy kívül rekedt Sün Balázs.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1180ae4f0cb3

 

 

2021. március 30. kedd

 

Matematika:

1. –és 4. tanuló

Végezze el az összeadásokat tárgyakkal! Jelölje az eredményeket a számegyenesen!

 






https://learningapps.org/display?v=p7518898t20

 

2. 3. és 5. tanuló

Fűzzön fel tésztát a hurkapálcára a képnek és a kártya által kidobott számnak megfelelően!

 




https://wordwall.net/hu/resource/13218975/f%c5%b1zz-fel-ennyi-t%c3%a9szt%c3%a1t-hurkap%c3%a1lc%c3%a1ra

 

6. tanuló

Számegyenesen is mutassa, hogy a jobbra lévő számok a nagyobbak.





https://wordwall.net/hu/resource/13221953/melyik-t%c3%b6bb

 

 

Testnevelés

1-2-3-4-5- 6. tanuló

Fújjon fel egy lufit, s egy felmosóval terelgesse be a szennyes tartóba.





- 2 kör járás, majd futás a szobában.

Videó felvételt szeretnék kérni a feladatokról!

 

Természettudomány:

6. tanuló

Ismétlés:

https://wordwall.net/hu/resource/13301214/vir%c3%a1g-r%c3%a9szei

A szilvafa





Az egyik leggyakoribb gyümölcsfánk.

 

Virága






Termését fogyasztjuk

 




- A szilvát vékony, viaszos héj borítja.

- A héj védi a termést

- A héj alatt van a gyümölcshús: ezt fogyasztjuk, édes ízű

- A gyümölcshúsban van a mag, melyet körbevesz a csonthéj

 Ezért hívjuk csonthéjas termésnek



 ttps://wordwall.net/hu/resource/13304154/szilva-csonth%c3%a9jas-term%c3%a9se

Videó felvételt szeretnék kérni a feladatokról!

 

Játékra nevelés

1. tanuló

Játsszák el otthon, hogy jönnek a locsolkodók. Készítsenek gyurmatojásokat, vagy papírtojást színezzenek ki. Készítsen gyurmából apró süteményeket, kiszúrók segítségével, majd tegye tányérra. Játsszák el a locsolkodást és a kínálást és a tojásátadást. (Húsvét hétfőn valójában is kivitelezhető)

 

Történelem:                                                    

6. tanuló

- A kereszténység kialakulása

- Jézust tanításaiért üldözni kezdik

- Elfogják és kereszthalálra ítélik.

- Keresztfán ez áll:  INRI – Názáreti Jézus, a Zsidók Királya

- Jézust sziklasírba teszik.

- Harmadnapra feltámad  - Húsvét ünnepe

- Halálával megváltja a bűnös embereket

- Tanításait, életének eseményeit a Biblia tartalmazza

- A keresztény egyház feje a pápa.

 

Hon - és népismeret:

6. tanuló

A nagyhét:

- Nagycsütörtöki szertartás: harangok Rómába mennek, nem harangoznak a templomokban,

            lábmosás

- Nagypéntek: Jézus halálára emlékeznek, körmenetek , passió (szenvedéstörténet) éneklése,   

            szentsír felállítása



- Nagyszombat este ér véget a 40 napos böjt, feltámadási körmenetek, tűz és vízszentelés

            történik, megszólalnak újra a harangok a templomban

 


- Húsvét vasárnap :

húsvéti bárány a tisztaság jelképe,

 a tojás a termékenység, újjászületés jelképe

a nyuszi a gyors szaporodás jelképe




- Húsvét hétfő:

locsolkodás   a fiúk locsolóverset mondanak, meglocsolják vízzel vagy kölnivel a lányokat



a lányok festett tojást adnak a fiúknak és süteménnyel kínálják őket




 

Társadalmi ismeretek:

  4. és 5.  tanuló

Húsvéti népszokások: tojásfestés

Fessenek be tojásokat saját ízlésüknek megfelelően.  Vagy színezzenek húsvéti színezőket.

   






 

Kommunikáció

1-2-3-4-5. tanuló

- Húsvéti előkészületek, amennyire lehetséges, vonja be a gyermeket a munkálatokba.

- Minden tevékenységet és az ahhoz kapcsolódó eszközöket nevezze meg a gyermeknek.

- takarítás, sonka, főtt tojás, sütemény, sütés, tojásfestés, kölni, sütemény, locsolkodás

- Aki részt vesz a húsvéti egyházi szertartásokon, akkor azokat az eseményeket nevezze meg.

Eredményes munkát kívánok!

03.29. Életvitel

 Sziasztok.

A héten nem szeretnék belekezdeni már új feladatokba, így kérlek gyakoroljátok otthon a ruhadarabok felismerését, megnevezését, hajtogatását, tisztítását. Ezekhez hoztam pár online feladatot is:

https://wordwall.net/hu/resource/12122745/ruhadarabok-r%c3%a9sz-eg%c3%a9sz



https://wordwall.net/hu/resource/12123039/ruhadarabok-hord%c3%a1s%c3%a1nak-pontos-helye


https://wordwall.net/hu/resource/12122794/ruhadarabok-sz%c3%b3-k%c3%a9p



Köszönöm szépen a munkátokat!

Hittan Húsvétra készülünk 2.

  Hittan

Húsvétra készülünk 3.

Kedves Szülők!

A tavaszi szünetig négy hittanóra lesz. Ennek megfelelően az alábbiakban több órára való anyagot találnak. Azt ajánlanám, hogy a Jézus életéről szóló rajzfilmeket vetítsék le a gyermeküknek jutalomképpen a tanulás után. Visszaküldendő feladatot nem kérek.


Hallgassák meg az alábbi zeneszámokat!

Az én Istenem formagyakorlat

Hús vér templom - Sztojka Armandó

A mennyben tudnak rólad

Győzni fogunk


Ismerjék meg a húsvét történetét az alábbi bemutatók (ppt) segítségével!





Olvassák el a digitális tankönyvet!

Péter megtagadja Jézust - digitális tankönyv

Péter találkozik a feltámadott Jézussal


Feladat: Nézzék meg az alábbi rövid rajzfilmeket!

Az első karácsony

Jézus csodái

Az utolsó vacsora

A húsvéti történet

Tekintsék meg gyermekükkel az alábbi rövid filmeket!

Papírszínház: Zöldcsütörtök

Papírszínház: Feketepéntek

Papírszínház: Sírás helyett öröm/húsvét

Áldás, békesség!

Ildikó néni


Ének-zene (2021. 03. 29.Hétfő)

A mai órán arra kérlek benneteket:

1. Hallgasd meg többször a nyuszis zenénket! 0:25-ig

https://www.youtube.com/watch?v=D0RAnPtbktU&ab_channel=Moln%C3%A1rOrsi-Gyerekdalok

  • Ha van egy kis kedved tapsolj, kopogj az asztalon a kezeiddel, vagy dobogj a lábaiddal!
  • Próbáld el énekelni! (háromszor ismételjétek el  0:25-ig)
2. Olvasd el a szöveget!

Hé kis nyuszi ébredj fel!

Itt a Húsvét menned kell!

Ki az ágyból, indulj már!

Ez a munka te rád vár!

Kis kosárba, kis tojás,

Piros, hímes szép mintás

Díszes, csodás, cicomás

ha nem viszed, viszi más!

3. Egészítsd ki a mondatot!

Miután kiegészítette a mondatot, olvassa el és utána kész is a feladat!


Ének-zene (2021. 03. 29., Hétfő)

 A következőt szeretném kérni:

1. Feladat

Hallgasd meg többször a zenét! Figyeld meg a videóban a képeket! Ezzel kapcsolatosan lesznek a következő órán feladatok.

https://www.youtube.com/watch?v=D0RAnPtbktU&ab_channel=Moln%C3%A1rOrsi-Gyerekdalok

Zenehallgatás közben kicsit:

- tapsolj!

- a  kezeidet zárd ökölbe, egyszerre kopogj az asztalon, majd felváltva!

- ha kedved állj fel a székről és táncolj!

2. Feladat

Kérem a szülőt a képet nagyítsa ki és előre készítse el a minta alapján a feladatot.A kékkel és a naranacssárga színnel jelölt képeket egy sorba tegye a gyermeke!





A mai órán az első kettő dal résznek próbálja megkeresni a párját!

A kék pontokkal jelölt videó résszek elindításával balról jobbra haladjatok! Nézzétek meg többször a
kiválasztott videót!

A narancssárga pontokkal jelölt videó résszek elindításával is balról jobbra haladjatok! Ha megtalálta a párját kössétek össze!

Jó munkát kívánok!

A feladatról fényképt és videót kérek!

Ének-zene (2021. 03. 29,Hétfő)

A következőt szeretném kérni:

1. Feladat

Hallgasd meg többször a zenét! Figyeld meg a videóban a képeket! Ezzel kapcsolatosan lesznek a következő órán feladatok.

https://www.youtube.com/watch?v=D0RAnPtbktU&ab_channel=Moln%C3%A1rOrsi-Gyerekdalok

Zenehallgatás közben kicsit:

- tapsolj!

- a  kezeidet zárd ökölbe, egyszerre kopogj az asztalon, majd felváltva!

- ha kedved állj fel a székről és táncolj!

2. Feladat

Kérem a szülőt előre készítse el a minta alapján a feladatot. A képet nagyítsa ki. A kékkel és a naranacssárga színnel jelölt képeket egy sorba helyezzék el!

Először próbáljátok ki így (a képeket egymásra húzzátok):




A mai órán az első kettő dal résznek próbálja megkeresni a párját!

A kék pontokkal jelölt videó résszek elindításával balról jobbra haladjatok! Nézzétek meg többször a
kiválasztott videót!

A narancssárga pontokkal jelölt videó résszek elindításával is balról jobbra haladjatok! Ha megtalálta a párját kössétek össze!

Jó munkát kívánok!

A feladatról fényképt és videót kérek!