2020. május 6., szerda

2020. 05. 06.


2020.05. 07. csütörtök

1. tanuló

- Egy felmosóval, seprűnyéllel, vagy nyújtófával nagy labda terelgetése meghatározott útvonalon. (pl. szobából a konyhába) Tegyen akadályként dobozt, üveget, széket,  párnát stb. a labda útjába.

Fotót szeretnék kérni a feladatról!

- Új kép és szókép:  Mutasson rá egyesével a képekre és nevezze meg őket.   Kérje meg a gyermeket, hogy mutassa meg azt a képet, majd szóképet, amelyiket mondta.  Ha hibátlanul megy, vegye el a fényképeket és csak a szavak maradjanak előtte. Ugyanígy nevezze meg és mutasson rá egyesével, majd a gyermeket kérje meg, hogy ő mutasson rá arra a szóképre, amelyet mondott. Addig gyakorolják, amíg hibátlanul nem megy.  Kérem, pontosan kövesse az instrukciót!    

 

            bácsi                                     néni
   
Videót szeretnék kérni a feladatról.

- Pótolja a hiányzó betűket:   Tegye az alábbi betűket a gyermek elé: 

  A    Ó   I    E   T   M
Mutassa meg neki egyesével a  lenti, hiányos szavakat s kérje, pótolja a hiányzó betűket.

  já ( t ) szik       ( e ) szik       fürd ( i ) k        öl   ( t )  özik          isz  ( i )  k

(Segítés: (csak ha nagyon szükséges!) a hiánytalan szóképet is tegye ki elé.)

Videót szeretnék kérni a feladatról.

- Vegye ki a szemetesből a szemetes zacskót, vigye ki a kukába. Majd tegyen tiszta szemeteszsákot a szemetesbe.
Fotót szeretnék kérni a feladatról.



2. tanuló

- Egy felmosóval, seprűnyéllel, vagy nyújtófával nagy labda terelgetése meghatározott útvonalon. (pl. szobából a konyhába) Tegyen akadályként dobozt, üveget, széket,  párnát stb. a labda útjába.

Fotót szeretnék kérni a feladatról!

- Új kép és szókép:  Mutasson rá egyesével a képekre és nevezze meg őket.   Kérje meg a gyermeket, hogy mutassa meg azt a képet, majd szóképet, amelyiket mondta.  Ha hibátlanul megy, vegye el a fényképeket és csak a szavak maradjanak előtte. Ugyanígy nevezze meg és mutasson rá egyesével, majd a gyermeket kérje meg, hogy ő mutasson rá arra a szóképre, amelyet mondott. Addig gyakorolják, amíg hibátlanul nem megy.  Kérem, pontosan kövesse az instrukciót!  



   
           néni                                      bácsi

Videót szeretnék kérni a feladatról.
   

- Pótolja a hiányzó betűket:   Tegye az alábbi betűket a gyermek elé:   

A    Ó   I    E   T   M

Mutassa meg neki egyesével a  lenti, hiányos szavakat s kérje, pótolja a hiányzó betűket.
  já ( t ) szik       ( e ) szik       fürd ( i ) k        öl   ( t )  özik          isz  ( i )  k

(Segítés: (csak ha nagyon szükséges!) a hiánytalan szóképet is tegye ki elé.)

Videót szeretnék kérni a feladatról.

- Vegye ki a szemetesből a szemetes zacskót, vigye ki a kukába. Majd tegyen tiszta szemeteszsákot a szemetesbe.

Fotót szeretnék kérni a feladatról.


3. tanuló

- Egy felmosóval, seprűnyéllel, vagy nyújtófával nagy labda terelgetése meghatározott útvonalon. (pl. szobából a konyhába) Tegyen akadályként dobozt, üveget, széket,  párnát stb. a labda útjába.

Fotót szeretnék kérni a feladatról!

- Új kép és szókép:  Mutasson rá egyesével a képekre és nevezze meg őket.   Kérje meg a gyermeket, hogy mutassa meg azt a képet, majd szóképet, amelyiket mondta.  Ha hibátlanul megy, vegye el a fényképeket és csak a szavak maradjanak előtte. Ugyanígy nevezze meg és mutasson rá egyesével, majd a gyermeket kérje meg, hogy ő mutasson rá arra a szóképre, amelyet mondott. Addig gyakorolják, amíg hibátlanul nem megy.  Kérem, pontosan kövesse az instrukciót!   

             néni                                       bácsi

 
  
Videót szeretnék kérni a feladatról.


- Pótolja a hiányzó betűket:   Tegye az alábbi betűket a gyermek elé:  

A    Ó   I    E   T   M
Mutassa meg neki egyesével a  lenti, hiányos szavakat s kérje, pótolja a hiányzó betűket.

  já ( t ) szik       ( e ) szik       fürd ( i ) k        öl   ( t )  özik          isz  ( i )  k

(Segítés: (csak ha nagyon szükséges!) a hiánytalan szóképet is tegye ki elé.)

Videót szeretnék kérni a feladatról.

- Vegye ki a szemetesből a szemetes zacskót, vigye ki a kukába. Majd tegyen tiszta szemeteszsákot a szemetesbe.

Fotót szeretnék kérni a feladatról.



4. tanuló

- Egy felmosóval, seprűnyéllel, vagy nyújtófával nagy labda terelgetése meghatározott útvonalon. (pl. szobából a konyhába) Tegyen akadályként dobozt, üveget, széket,  párnát stb. a labda útjába.

Fotót szeretnék kérni a feladatról!

- Új kép és szókép:  Mutasson rá egyesével a képekre és nevezze meg őket.   Kérje meg a gyermeket, hogy mutassa meg azt a képet, majd szóképet, amelyiket mondta.  Ha hibátlanul megy, vegye el a fényképeket és csak a szavak maradjanak előtte. Ugyanígy nevezze meg és mutasson rá egyesével, majd a gyermeket kérje meg, hogy ő mutasson rá arra a szóképre, amelyet mondott. Addig gyakorolják, amíg hibátlanul nem megy.  Kérem, pontosan kövesse az instrukciót! 
   
           néni                                    bácsi
  
 

Videót szeretnék kérni a feladatról.


- Pótolja a hiányzó betűket:   Tegye az alábbi betűket a gyermek elé:  

A    Ó   I    E   T   M

Mutassa meg neki egyesével a  lenti, hiányos szavakat s kérje, pótolja a hiányzó betűket.
  já ( t ) szik       ( e ) szik       fürd ( i ) k        öl   ( t )  özik          isz  ( i )  k

(Segítse, csak ha szükséges, azzal, hogy a hiánytalan szóképet megmutatja neki.)

Videót szeretnék kérni a feladatról.


Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Vegye ki a szemetesből a szemetes zacskót, vigye ki a kukába. Majd tegyen tiszta szemeteszsákot a szemetesbe.

Fotót szeretnék kérni a feladatról.


5. tanuló

- Keresztmozgások: Tegyen le piros és kék színű építőkockákat az asztalra a gyermek elé, a jobb (kék) és a bal (piros) keze mellé is 6-6 db-ot, majd a gyermek keresztbe átnyúlva (jobb kezével a bal oldalon lévő pirosakat, bal kezével pedig a jobb oldalon lévő kékeket) középre helyezi a kockákat egymásra építve. Egyesével kérje a színeket, segítésképpen piros és kék szalaggal, festékkel, színes papírral jelölheti a kezét, hogy melyik kezével milyen színt kell felvennie. Fontos, hogy a gyermeknek ne középre kelljen nyúlnia, hiszen a keresztmozgás fejlesztése a célunk.

Videó felvételt szeretnék kérni a feladatról.

- Vegye ki a szemetesből a szemetes zacskót, vigye ki a kukába. Majd tegyen tiszta szemeteszsákot a szemetesbe. Előtte mutassa be a konkrét feladatot! Csak a minimális segítséget adja a gyermeknek, várja ki, amíg egyedül elkezdi a feladtot.

Fotót szeretnék kérni a feladatról.

-  NÉNI    BÁCSI   differenciálása. Tegyen ki egy képet a szóképével együtt a gyermek elé, majd válogassa szét a többi képet.


Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Szókép-szókép egyeztetése horgászással: az alábbi szavakat kétszer nyomtassa ki.

   játszik     öltözik   eszik     iszik     alszik      fürdik   néni    bácsi

Az egyiket erősítse a halak aljára, a másikat tegye az asztalra a gyermek elé. Feladat: A kihorgászott szóképet társítsa az asztalon lévő párjával. (Egyszerre csak 3 szókép legyen a gyermek előtt az asztalon, csak háromból válassza ki a helyes megoldást.)

Videót szeretnék kérni a feladatról.


6. tanuló

- Egy felmosóval, seprűnyéllel, vagy nyújtófával nagy labda terelgetése meghatározott útvonalon. (pl. szobából a konyhába) Tegyen akadályként dobozt, üveget, széket,  párnát stb. a labda útjába.

Fotót szeretnék kérni a feladatról!


- Vegye ki a szemetesből a szemetes zacskót, vigye ki a kukába. Majd tegyen tiszta szemeteszsákot a szemetesbe. Előtte mutassa be a konkrét feladatot! Csak a minimális segítséget adja a gyermeknek, várja ki, amíg egyedül elkezdi a feladatot.

Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Írás: A gyermek olvassa el az írott szavakat.





Fotót szeretnék kérni a feladatról.

Jó munkát kívánok mindenkinek!

Ének-zene 05. 06.

A mai alkalomra, mivel pár nap alatt, szinte észrevétlenül kizöldült a házunk mögötti erdő, a nyuszikat, őzeket már csak hallani lehet, látni már nem, úgy gondoltam ezzel kapcsolatos dalt keresek nektek.

1. Zenehallgatás
Nézzük meg az alábbi videót, hallgassuk meg a dalt:




2. Énekeljük el közösen. A gyermek a mellékelt képek segítségével is kísérheti ujjával.



3. Mutogassuk el a dalt az itt leírt módon:


Erdő szélén házikó (háztetőt formálunk a kezünkkel)
Ablakában nagyapó (állunkat kezünkre helyezzük és körbenézünk)
Lásd egy nyuszi ott robog (nyuszi ugrálást imitálunk)
Az ajtaján bekopog (kopogunk)
Kérlek segíts énrajtam! (kérlelésre tesszük tenyerünket)
A vadász a nyomomban! (puskát formálunk kezünkkel)
Gyere nyuszi sose félj, (intünk magunk felé)
Megleszünk mi kettecskén! (tapsolunk ritmusra)

Köszönöm szépen a munkátokat!