2020. április 23., csütörtök

Drága Alsó és Felső tagozatos Gyerekek!!

Ezen a héten volt a Föld napja, pontosan Április 22.- én!
S mint minden évbe most is szeretném, ha megemlékeznénk, tennénk a mi földünkért!
Az ezelőtti években az iskolánkban voltak programok, de most szeretném, ha otthon tennéd meg ezt a kis megemlékezést: gondolj ki valami okosat, hogy te mit tehetsz a Földért!

Nagyon várom a korszakalkotó ötleteiteket, és még ha meg is tudod valósítani, akkor arról örömmel fogadnék fényképeket!

Ez lehet:

- egy rajz

- egy növényültetés

 - egy komposztáló kialakítás 

 - stb..

Hogy hova küld? vargaemilia0802@gmail.com  emailcímre!

Mellékelve csatolok nektek egy kis zenét, hogy egy kis ihletet adjak nektek!

Nektek Alsó tagozatos Gyerekek


Néktek pedig Felső tagozatos Gyerekek




Tegyünk együtt a Földért!

2020. 04. 23.


2020. 04. 24. péntek

1. tanuló

- Mozgás: esőtánc: szabad mozgás karok felfelé tartott kezekkel, mintha az esőcseppeket kapdosná el. Közben énekelhetjük az „Esik az eső, hajlik a vessző” dalt.




Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Bármilyen kártyával memori játszása  8 képpel.

Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Tegyen csipeszt a helyes megoldásra!
          
 

 










Videót szeretnék kérni a feladatról.

- Rajzolja körbe a gyermek testrészeit : fej, törzs, lábak, kezek   - nevezze meg őket és írja rá a szóképüket : fej, törzs, láb, kar , ujjak .  Kérje meg a gyermeket, hogy mutassa meg saját magán is, lehetőleg tükör előtt, s közben nevezze is meg azokat.

- Testrészek: Mutassa meg a megnevezett testrészeket a feladatban, és segítsen az adott szókép beillesztésében.
Fotót szeretnék kérni a feladatról.


2. tanuló

- Kép-mondat egyeztetése a tanult szóképekkel: https://wordwall.net/hu/resource/1648802/k%c3%a9p-mondat-egyeztet%c3%a9se
Videót szeretnék kérni a feladatról.

Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Mozgás: esőtánc: szabad mozgás karok felfelé tartott kezekkel, mintha az esőcseppeket kapdosná el. Közben énekelhetjük az „Esik az eső, hajlik a vessző” dalt.



- Rajzolja körbe a gyermek testrészeit : fej, törzs, lábak, kezek   - nevezze meg őket és írja rá a szóképüket : fej, törzs, láb, kar , ujjak .  Kérje meg a gyermeket, hogy mutassa meg saját magán is, lehetőleg tükör előtt, s közben nevezze is meg azokat.
Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Karikázza be azt, ahol 1 mennyiség látható.



Fotót szeretnék kérni a feladatról.


3. tanuló

- Mozgás: esőtánc: szabad mozgás karok felfelé tartott kezekkel, mintha az esőcseppeket kapdosná el. Közben énekelhetjük az „Esik az eső, hajlik a vessző” dalt.




Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Kép-mondat egyeztetése a tanult szóképekkel:  Lehetőleg  asztali gépen végezzék a feladatot! https://wordwall.net/hu/resource/1648802/k%c3%a9p-mondat-egyeztet%c3%a9se
Videót szeretnék kérni a feladatról.

- Tükör előtt mutassa meg a testrészeit, s nevezze is meg őket. Az adott testrészre tegyen egy kis plüss állatot: háromra bólintsa le a fejéről, dobja el a kezeivel (jobb –bal), rúgja le a lábfejéről (jobb-bal). Adogassa körbe a törzse körül. Minden testrészt nevezzen meg a feladat elején, s mutassa is meg a feladatot a gyermeknek.
Videót szeretnék kérni a feladatról.

- Karikázza be azt, ahol 1 mennyiség látható.


Fotót szeretnék kérni a feladatról.


4. tanuló
- Biciklizés az udvaron min. 10 percig.


Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Színezzen a mennyiségnek megfelelően!


Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- A fej részei: Tegye ki a szavakat a gyermek elé, majd helyezzék el a képen közösen. Mutassa is meg magán a gyermek, lehetőleg tükör előtt.
homlok, haj, fül, áll, orr, szemöldök, száj, szem


      
Majd nyissa meg a programot,  a kirakott kép előtte legyen, így képes lesz szókép-szókép egyeztetésével elvégezni a feladatot.

Videót szeretnék kérni a feladatról.



5. tanuló

- Kép-kép egyeztetése, járművek: A feladatnál mutasson a megfelelő képre! https://wordwall.net/hu/resource/1689077/j%c3%a1rm%c5%b1vek-k%c3%a9p-k%c3%a9p-egyeztet%c3%a9se
Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Tükör előtt mutassa meg a testrészeit, s nevezze is meg őket. Az adott testrészre tegyen egy kis plüss állatot: háromra bólintsa le a fejéről, dobja el a kezeivel (jobb –bal), rúgja le a lábfejéről (jobb-bal). Adogassa körbe a törzse körül. Minden testrészt nevezzen meg a feladat elején, s mutassa is meg a feladatot a gyermeknek.
Videót szeretnék kérni a feladatról.

- Mozgás: esőtánc: szabad mozgás karok felfelé tartott kezekkel, mintha az esőcseppeket kapdosná el. Közben énekelhetjük az „Esik az eső, hajlik a vessző” dalt.

 


- Válogassa szét a következő számokat, mindegyikből 3 db legyen, s ragassza rá egy papírra oszlopba rendezve.   
                    0    1      2
                 0    1      2                       
                    0    1      2

Fotót szeretnék kérni a feladatról.


6. tanuló


- Testrészek: Mutassa is meg a megnevezett testrészeket saját magán is: https://wordwall.net/hu/resource/1679941/testr%c3%a9szek-megnevez%c3%a9se
Fotót szeretnék kérni a feladatról.


- Mozgás: esőtánc: szabad mozgás karok felfelé tartott kezekkel, mintha az esőcseppeket kapdosná el. Közben énekelhetjük az „Esik az eső, hajlik a vessző” dalt.



- Színezzen a mennyiségnek megfelelően!


Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Írja  le a füzetbe az előző feladatban szereplő állatok neveit diktálás után. (kacsa, béka, sün, gyík, róka, bárány)
Fotót szeretnék kérni a feladatról.



Mindenkinek eredményes munkát és szép hétvégét kívánok!

Ábrázolás-alakítás 04. 23.

A mai alkalommal a Föld napja (április 22.) kapcsán azt szeretném, ha a bolygónk lenne a témánk.
Ezúttal is több lehetőséggel készültem:




1. Készítsd el só-liszt gyurmából a saját bolygódat!

Recept:

Hozzávalók:
10 evőkanál liszt 10 evőkanál só
8 evőkanál víz
2 evőkanál étolaj kék és zöld ételfesték

vagy:

Hozzávalók:
20 dkg liszt
20 dkg apró szemű só
125 ml víz
1,5-2 evőkanál étolaj

A gyurmából készítsetek egy gyolyót, amit hagyjatok levegőn száradni. Amikor megszáradt temperával és szivaccsal (ujjal, ecsettel, bármivel) fesse meg a gyermek tetszőleges színűre, hiszen ez az ő saját bolygója :-)




2. Fesd ki a Földünket!

Rajzoljatok egy Föld bolygót a sablon alapján és a gyermek azt fesse ki zöld-kék színűre ha lehet temperával (szivacs, ecset, ujj stb), ha nem, akkor meg amivel szeretné.





3. És végül egy szinező:



Köszönöm a munkátokat!!!