2020.03.23. Hétfő
Feladatok
1. TANULÓ
- Tanult betűk kiejtése fonomimikai megsegítéssel
(kézjel).
A , Ó, I, E,
M, L, T
Szülő: Írja le a betűket egy papírra,
majd egyesével mutassa gyermekének. A tanuló hangoztatja a mutatott betűt. A
nyelv és az ajak helyes tartása fontos, javítsa, ha szükséges.
Kattintson
rá (maga a tanuló) a négyzetekre egyesével, majd mondja ki a megjelenő betűket.
- Mászás a lakásban kijelölt útvonalon: pl. cipők
között, asztal körül, egyik helyiségből a másikba, vagy zizivel,
gabonapehellyel kijelölt útvonalon, amit
el is fogyaszthat.
- Betűk beírása World-be, billentyűzeten, sorminta alapján:
-
A Ó
Ó I
E M M T
L
- Ó
I M T
T L L
A E E
-
I I I T
L L Ó M
M E
-
Kért tárgy kézbe adása
Szülő: tegyen ki egyesével 3 féle tárgyat a
gyermek elé, miközben megnevezi azokat. Egyesével kérje vissza őket ( nem
sorban!). ( zokni, póló, cipő) (sapka, kabát, sál) (papucs, kesztyű, pulóver)
2. és 3. TANULÓ
-
Betűk beírása World-be, billentyűzeten, sorminta alapján:
- A
Ó I E
T M S
- M T
S P V
Á U
- I Ó
V P A
Á E T
-
Mászás a lakásban kijelölt útvonalon: pl. cipők között, asztal körül, egyik
helyiségből a másikba, vagy zizivel, gabonapehellyel kijelölt útvonalon, amit el is fogyaszthat.
4. TANULÓ
-
Betűk beírása World-be, billentyűzeten, sorminta alapján:
- A
Ó I E
T V A
- M T
S P V I Ó
- I Ó V P
A Á E T
- Tavasz: képen növények, állatok megkeresése,
megmutatása, megnevezése
- Otthoni
növények öntözése, locsolása
- Mászás a lakásban kijelölt útvonalon: pl.
cipők között, asztal körül, egyik helyiségből a másikba, vagy zizivel,
gabonapehellyel kijelölt útvonalon, amit
el is fogyaszthat.
5. TANULÓ
- Betűk válogatása:
Szülők: egy papírra A és T betű felírása két különböző színnel,
majd ezekhez társítani a többi betűt (nem szükséges laminálni):
- Kért
tárgy kézbe adása
Szülő: tegyen ki egyesével 3 féle tárgyat a
gyermek elé, miközben megnevezi azokat. Egyesével kérje vissza őket ( nem
sorban!). ( zokni, póló, cipő) (sapka, kabát, sál) (papucs, kesztyű,
pulóver)
- Bármilyen betű megjelenítése Wordben
számítógépen, telefonon vagy tablet-en. Közben fogjuk a gyermek kezét és
vezetjük.
- Mászás a lakásban
kijelölt útvonalon: pl. cipők között, asztal körül, egyik helyiségből a
másikba, vagy zizivel, gabonapehellyel
kijelölt útvonalon, amit el is fogyaszthat. (motivációként apa vagy anya
is mehet vele)
6. TANULÓ
- Mondatalkotás, rákattintva a
szóra lehet a sorrendet létrehozni. https://wordwall.net/hu/resource/957193/alkoss-mondatot
- Szavak kirakása
betűkből. Először mondja ki a szót, majd
önállóan tegye sorrendbe. A betűkre való kattintással lehet mozgatni a betűket.
- Kedvenc
mesekönyvből 5 mondat hangos olvasása, hibák kijavítása szülő által.
- Az alábbi szavak
begépelése Wordbe: orvos, tanár, pék,
eladó, fodrász, varró
-
Számlálás, a gombostűre kattintva lehet beírni az eredményt. https://learningapps.org/display?v=pe92fynic20
-
Szükséges eszköz: 10 db bármilyen apró tárgy(gyöngy,
dió, kiskanál, gomb, dugó, korong vagy kupak stb) és egy tányér https://wordwall.net/hu/resource/986808/tegy%c3%a9l-annyi-gy%c3%b6ngy%c3%b6t-t%c3%a1lba-amennyit-k%c3%a1rtya-mutat
- Mászás a lakásban
kijelölt útvonalon: pl. cipők között, asztal körül, egyik helyiségből a
másikba, vagy zizivel, gabonapehellyel
kijelölt útvonalon, amit el is fogyaszthat. (motivációként apa vagy anya
is mehet vele)
Örömteli munkát és kellemes együtt
töltött időt mindenkinek!