2020. április 16., csütörtök

2020. 04. 16.


2020. 04. 17. péntek

1. tanuló


- Ismétlés: Mutasson rá egyesével a szóképekre (igék) és nevezze meg őket.  Kérje meg a gyermeket, hogy mutassa meg azt a szóképet, amelyiket mondja.
 Majd a szokott módon alkossanak minden variációban mondatokat, az új igéket is használva!
Apa játszik. Anya iszik. Saját név alszik.  Apa eszik.   Apa fürdik. Anya öltözik. stb.
Kérem, pontosan kövessék az instrukciót!  
Videót szeretnék kérni a feladatról.

- Rollerezés az udvaron min. 10 percig.

- Bármilyen kirakós játékkal (puzzle) való játszás.
Fotót szeretnék kérni a feladatról.

   

2. tanuló

- Új kép és szókép:  Mutassunk rá egyesével a képekre és nevezzük meg őket.   Kérjük meg a gyermeket, hogy mutassa meg azt a képet, majd szóképet, amelyiket mondjuk.  Ha hibátlanul megy, vegyük el a fényképeket és csak a szavak maradjanak előtte. Ugyanígy nevezzük meg és mutassunk rá egyesével, majd a gyermeket kérjük meg, hogy ő mutasson rá arra a szóképre, amelyet mondunk. Addig gyakoroljuk, amíg hibátlanul nem megy.  Kérem, pontosan kövessék az instrukciót!

      
 

   




        fürdik                                            öltözik
Videót szeretnék kérni a feladatról.

- Bármilyen puzzle játék kirakása.
Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Kuglizás: bármilyen 3 apróbb tárgyat (pl. üres papírtörlő gurigák, üres üdítős palackok, fogkrémes dobozok, üres dobozok) állítsunk fel, s egy kisebb labda gurításával próbálja a gyermek eldönteni azokat.
Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Rajzoljon két kört! Az egyik nagy , a másik kicsi legyen. Írja  bele: kicsi, nagy és nevezze is meg őket. Tegyen a kicsibe kicsi,  a nagyba nagy tárgyakat. A tárgyak ugyanolyanok legyenek: pl kicsi és nagy kanál, kicsi és nagy doboz, kicsi és nagy papírlap, kicsi és nagy doboz, labda…stb. Legalább 4 féle tárgy legyen.

- Toronyépítés számsor alapján. Felszámozott építőkockák egymásra helyezése számsor alapján 0-tól 5-ig. (toronyépítés).

3. tanuló

- Ismétlés: Mutasson rá egyesével a szóképekre (igék) és nevezze meg őket.  Kérje meg a gyermeket, hogy mutassa meg azt a szóképet, amelyiket mondja.
 Majd a szokott módon alkossanak minden variációban mondatokat, az új igéket is használva!
Apa játszik. Anya iszik. Saját név alszik.  Apa eszik.   Apa fürdik. Anya öltözik. stb.
Kérem, pontosan kövessék az instrukciót!  
Videót szeretnék kérni a feladatról.

- Bármilyen puzzle játék kirakása.
Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Kuglizás: bármilyen 3 apróbb tárgyat (pl. üres papírtörlő gurigák, üres üdítős palackok, fogkrémes dobozok, üres dobozok) állítsunk fel, s egy kisebb labda gurításával próbálja a gyermek eldönteni azokat.
Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Rajzoljon két kört! Az egyik nagy , a másik kicsi legyen. Írja  bele: kicsi, nagy és nevezze is meg őket. Tegyen a kicsibe kicsi,  a nagyba nagy tárgyakat. A tárgyak ugyanolyanok legyenek: pl kicsi és nagy kanál, kicsi és nagy doboz, kicsi és nagy papírlap, kicsi és nagy doboz, labda…stb. Legalább 4 féle tárgy legyen.


4. tanuló

- 15 perc trambulinozás

 Ismétlés: Mutasson rá egyesével a szóképekre és nevezze meg őket.  Kérje meg a gyermeket, hogy mutassa meg azt a szóképet, amelyiket mondja.
 Majd a szokott módon alkossanak minden variációban mondatokat!
Apa játszik. Anya iszik. Saját név alszik.  Apa eszik.  stb.
Kérem, pontosan kövessék az instrukciót!          
Videót szeretnék kérni a feladatról.



- Rajzoljon két kört! Az egyik nagy , a másik kicsi legyen. Írja  bele: kicsi, nagy és nevezze is meg őket. Tegyen a kicsibe kicsi,  a nagyba nagy tárgyakat. A tárgyak ugyanolyanok legyenek: pl kicsi és nagy kanál, kicsi és nagy doboz, kicsi és nagy papírlap, kicsi és nagy doboz, labda…stb. Legalább 4 féle tárgy legyen.


5. tanuló

- Tegyünk a gyermek pocakjára egy plüss állatot vagy kispárnát, babzsákot stb... Pókmászásban vigye el egyik pontból a másikba (pl. anyához) a tárgyakat. (Ha odaér, akkor kaphat jutalmat.) Legalább 3-4 fordulós legyen a feladat.
Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Tegyen egyesével 3 különböző konyhai eszközt a gyermek elé, miközben megnevezi azokat. Majd kérje vissza az eszközöket a gyermektől. (pl:  kenyérpirító, szendvicssütő és vízforraló)
Videót szeretnék kérni a feladatról.

- E és Ó betű differenciálása: https://wordwall.net/hu/resource/1457277/e-%c3%a9s-%c3%b3-differenci%c3%a1l%c3%a1sa   (papíralapon is végezhető a feladat)
Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Bármilyen tárgy színszerinti válogatása pl.: kupak, gomb, építőkocka, gyöngy


6. tanuló

Fotót szeretnék kérni a feladatról.

- Figyelemfejlesztő , formák helyzete:https://wordwall.net/hu/resource/1457822/melyik-ugyanolyan

- Kuglizás: bármilyen 3 apróbb tárgyat (pl. üres papírtörlő gurigák, üres üdítős palackok, fogkrémes dobozok, üres dobozok) állítsunk fel, s egy kisebb labda gurításával próbálja a gyermek eldönteni azokat.

- Rajzoljon két kört! Az egyik nagy , a másik kicsi legyen. Írja  bele: kicsi, nagy és nevezze is meg őket. Tegyen a kicsibe kicsi,  a nagyba nagy tárgyakat. A tárgyak ugyanolyanok legyenek: pl kicsi és nagy kanál, kicsi és nagy doboz, kicsi és nagy papírlap, kicsi és nagy doboz, labda…stb. Legalább 4 féle tárgy legyen.
Fotót szeretnék kérni a feladatról.

Videót szeretnék kérni a feladatról.

Szép hétvégét kívánok mindenkinek!

Ábrázolás, alakítás 04. 16.



A sok kézműveskedés, különböző technikákkal való alkotás után úgy gondoltam, ideje kicsit rajzolni, ábrázolni.
Szeretném, ha megpróbálnánk néhány hétköznapi dolgot lerajzolni: embert, állatot, házat, fát, virágot, gyümölcsöt, napot, felhőt és hasonlókat.
Ahhoz, hogy tudjam, hogyan tovább, azt szeretném, ha az alábbi két feladatot megcsinálná mindenki, és küldenétek róla képet.
Mellékelek 1-1 folyamatábrát, melyeken mindig pirossal lesz jelölve az újabb lépés, vagy lépések, melyekhez az alatta levő szövegrész tartozik.

1. feladat
Rajzoljunk a jól ismert módon, mondóka kiséretében egy török basát! A folyamatábra segítségetekre lehet:



2. feladat
Rajzoljunk a folyamatábrán bemutatott módon, mondóka kíséretében cicát:



Kíváncsian várom a műveket!
Köszönöm szépen a munkátokat!!!